fbpx

נוכחות ברשת - למה זה חשוב

בניתם אתר אינטרנט, עיצבתם, שקדתם והשקעתם. אתר לתפארת. אבל מה עושים עכשיו? אף אחד לא מגיע לאתר כמו מסיבת יום הולדת עצובה. אז הנה כמה דרכים טובות להתחיל לזוז. מוכנים? קדימה

פרסום בפייסבוק

מה שאני אוהב בפייסבוק ומה שכל המפרסמים אוהבים כ”כ בפייסבוק היא העובדה שיש אפשרות להציג את המודעות הפרסומיות בדיוק לקהל שאנחנו מחפשים.

פייסבוק יודעת מי קהל המשתמשים שלה(אולי יודעת יותר מדי), מה גילם, מינם, מה הם אוהבים, איפה הם גרים, מתי מתקרב יום הולדת או אירוע חשוב, באיזה סוג נייד הם משתמשים, הרגלי הצריכה שלהם ברשת ועוד המון מידע כדי לדעת בדיוק לאן להפנות את המודעה שלנו.

כמפרסם מתחיל כדאי לנבור קצת במנהל המודעות של פייסבוק כדי להבין את כל הכלים. האם זאת משימה פשוטה? לא ממש, אבל מנגד לא ממש קשה.

זה אולי יקח קצת מזמנכם אבל לאחר מכן זה יהיה כלי מדהים כדי להביא לקוחות ומשתמשים לאתר שלכם או להצעה ישירה אפילו מדף הפייסבוק.

איך בוחרים למי לפרסם בפייסבוק?

לפייסבוק יש כלי מדהים שנקרא  ”קהלים” או ”audience”  ולפני שנפרסם חשוב שנבחר את הקהל הנכון בשבילינו.

נניח ואתם צלמים, יש לכם אפשרות לבחור אנשים שעומדים להתחתן, אנשים שאירוע חשוב כמו אירוסין מתקרב או יומהולדת, סיכויי ההמרה של הקהל הזה יהיה גבוה יותר מלפרסם לילד בן 17 שעיקר העניין שלו זה משחקי מחשב, או לסטודנט שכל מה שמעניין אותו זה ללמוד ולבלות.

בואו נניח שאתם מוכרים עוגות, ימי הולדת שמתקרבים, אירועים חשובים, אנשים שנוטים לקנות בפייסבוק ובני זוג של אנשים עם יומהולדת שמתקרב, זה כלים שפייסבוק נותנת לכם כדי שתוכלו לטרגט את קהל היעד הנכון.

רוצים עוד דוגמא? יאללה.

נניח ואתם מותג ביגוד או הנעלה, פייסבוק נותנת לכם לבחור קהלים כמו ”מתחיל עבודה חדשה” . הרי זה די טבעי שמי שמתחיל עבודה חדשה ירצה להתחיל עם כמה אביזרי לבוש חדשים, ואם תהיו שם להציג לו את המוצר שלכם בזמן הנכון, הסיכויים להצלחה עולים.

צמצמו את קהל היעד כמה שיותר(אל תפרסמו ישר ל5 מליון אנשים, זה לא יעבוד עם תקציב נמוך) ותעשו לפחות 3 מודעות שונות בכל קמפיין, כל אחת עם מסר קצת שונה, עם גרפיקה קצת שונה כדי לדעת מה עובד יותר טוב. תנו למודעות לרוץ 3-4 ימים בתקציב של 20 ש”ח ליום למודעה. אל תפסיקו את הקמפיין לפני מאחר ופייסבוק מייעלת את התוצאות לפי הפעולות שהמשתמשים מבצעים במודעות שלכם, אז תנו לזה קצת זמן ותהיו סבלניים.

בחרו את המיקומים הנכונים למודעות שלכם לבד, אל תתנו לפייסבוק להחליט בשבילכם, בסוף, המטרה של פייסבוק זה לשרוף לכם את התקציב כי זה מה שמכניס לפייסבוק כסף. 

אם אתם מוכרים שירות או מוצר לגילאי 50 ומעלה אין באמת צורך שפייסבוק תציג את המודעות שלכם באינסטגרם, אין בזה ממש הגיון. אתם תוכלו למצוא את האפשרות הזאת תוך כדי הקמת קמפיין המודעות.

אז לאחר שחפרנו קצת והבנו פחות או יותר מה לעשות נשפוך ישר 1500 ש”ח לקמפיין הפרסומי שלנו וניתן בראש! רגע, עצרו סוסים, זאת לא הדרך להתחיל.

צריך להבין שפרסום זה ניסוי, פעם הוא עובד ופעם לא. פעם בחרתם בקהל הלא נכון, פעם המודעה לא עבדה טוב בגלל התוכן שלה ופעם ההצעה לא הייתה טובה.

כלל אצבע שאני אוהב לשים הוא 20 ש”ח ליום תקציב, בודקים מה עובד עם כמה סוגי מודעות ועושים חשבון פשוט:

נניח שעלה לכם לקוח חדש שקנה שירות\מוצר 10 ש”ח עלות הפרסום.

הרווח שלכם מהשירות/מוצר הוא 15 ש”ח. משמע – יש לכם 5 ש”ח רווח מכל 10 ש”ח שהשקעתם, מדהים! עכשיו נוסיף למודעה הזאת עוד תקציב בהדרגה ונמשיך לבחון את הביצועים עד שנגיע ליעד הרצוי ונייצב את תקציב הפרסום שלנו.

 

קידום אורגני במנועי החיפוש SEO

אולי הכלי החשוב ביותר הוא SEO אז שווה שנדבר עליו קצת.

ראשי התיבות של SEO הן SEARCH ENGINE OPTIMIZATION מה שאומר בעברית פשוטה יעול תוצאות החיפוש של האתר שלנו בגוגל.

וורדפרס היא דוגמא מעולה כפלטפורמה לבניית אתר. מאחר ו וורדפרס נבנתה מראש כדי לכתוב בלוגים היא וגוגל ביחסים מעולים מאחר וגוגל אוהבת תוכן, הרבה תוכן ובעיקר תוכן איכותי וטרי, אז יש לנו נקודת התחלה מעולה.

אז מה צריך לעשות?

לכל מי שיש מוצר או שירות יש משהו לספר עליו. ואם אין? אז כנראה שאין לו ערך. בוא נניח שיש לכם עסק לאפיית עוגות ביתיות. אתם מאוד גאים בעסק שלכם ומאוד רוצים לספר לעולם כמה העוגות שלכם מדהימות, יופי, עכשיו תתחילו לכתוב על זה, לספר על זה, לחלוק ולשתף בידע שלכם, באהבה שלכם למקצוע והתוצאות יגיעו.

נניח ואנשים מחפשים באינטרנט משפטים כמו – איך לאפות עוגת לשבת. תשתמשו בזה ותנו תשובה ראויה בבלוג על עוגת שבת ובפעם הבאה שמישהו יחפש את השאלה הזו יש סיכוי טוב שהתשובה שלכם תופיע.

חברו את האתר שלכם לGOOGLE SEARCH CONSOLE כדי לקבל פידבק מגוגל על דירוג של מילות מפתח באתר שלכם, חברו את הSITEMAP שלכם ותוודאו שגוגל ביצע CRAWL על כל הדפים.

כנסו ל UBERSUGGEST.IO והזינו מילות מפתח שאתם רוצים להתחרות עליהן. הכלי הזה יציג לכם מילות חיפוש דומות שאנשים מחפשים באותו התחום ואת רמת התחרות על המילים האלו. תוסיפו אותן לתוכן שאתם כותבים ובקונטקסט אמיתי כדי שהקידום האורגני של האתר שלכם יקבל דחיפה קדימה.

כמובן שקידום בגוגל הוא יותר מכתיבת תוכן ויש עוד הרבה נושאים לכסות אך בתור התחלה זה הפוש הכי טוב שאפשר לתת לאתר שלכם, אז תשקיעו.

שיווק משפיענים

משפיענים הינם אנשים בעלי נוכחות רשת משמעותית של אלפי עוקבים. זה יכול להיות באינסטגרם, בפייסבוק, בלוג או כל פלטפורמה אחרת.

היתרון הגדול הוא שלאנשים האלה יש כבר קהל גדול, הקהל הזה יקנה את מה שיש לכם להציע? מעולה, פנו למשפיען, הציעו לו שיתוף פעולה בין אם כספי או ברטר ובתמורה הוא יתן לכם במה מול הקהל שלו. כמו גם בפרסום בפייסבוק או בכל פרסום אחר, לא תמיד הכל עובד וכדאי לעשות שיעורי בית טוב טוב לגבי אותו משפיען. מה התוכן שהוא כותב? כמה אנשים מגיבים בפוסטים שלו? כמה מעורבות כללית יש? האם הדמות שלו מדברת אליכם? פונה לאותו קהל?

נסו להמנע מתשלום ישיר, הציעו ברטרים או שיתופי פעולה כדי לחסוך בשלבים המוקדמים של האתר שלכם.

שיווק אישי

מחלת היזמים הידועה ביותר היא הפחד לצאת החוצה. רב היזמים יעדיפו להשאר בכונכייה שלהם ולחפש היפותזות על מה יעבוד ומה לא. לספר למישהו על המיזם? אוי ווי, זה מרגיש מוזר, זה פישי, זה סוף העולם. זאת בדיוק הבעיה, אל תהיו מאלה. יש לכם חלום? תגשימו אותו, תדברו עליו, תספרו ותתלהבו מכל הלב. לפעמים הלקוח הכי טוב שלכם יהיה נהג המונית שהסיע אתכם. לפעמים תפגשו לקוח בתור לקופה בסופר, אף פעם לא תדעו. תפיצו את הבשורה שלכם ושתפו את כולם בערך שאתם מציעים. זכרו, מגע אישי הוא כלי חשוב, אולי לפעמים הכי חשוב.

רימרקטינג

הרבה יותר קל וזול לטרגט משתמש שכבר היה באתר שלכם וראה את הערך שאתם מציעים מאשר לייצר כניסות חדשות של משתמשים חדשים. 

תחשבו על זה ככה, המשתמש כבר היה באתר ולא עשה פעולה. האם זה אומר שהוא לא רוצה? לא בטוח. יש סיכוי טוב שזה לא היה הזמן הנכון או שהקופי שלכם לא שכנע אותו מספיק. אז מה עושים?

נניח והמודעה שהגיע דרכה המשתמש הייתה מודעה ”לוגית” כגון עשה א קבל ב. עכשיו נסו גישה אחרת, פרסמו לאותו משתמש חוויה יותר רגשית כגון – ככה תרגיש כשתשתמש במוצר שלי או בשירות שלי. הרבה מנהלי שיווק מובילים דוגלים בשיטה הזו וכדאי שתיישמו אותו גם באתר האינטרנט או הבלוג שלכם.

יש לכם שאלות? תרגישו חופשי



התחל צ'אט
צריכים עזרה?
היי, אשמח לעזור
Powered by