fbpx

איך להיות צעד אחד לפני התחרות

העולם השתנה ואיתו גם האינטרנט. כשיותר ויותר עסקים מתחרים על ליבם של הלקוחות כדאי לקחת בחשבון את התחרות וליישם כמה טקטיקות חשובות

הכר את המתחרים

משום מה, בעלי עסקים רבים נוטים להתעלם מהתחרות ולדבוק באמרה הכי ישראלית שיש – ”יהיה בסדר”.

אמנם אמונה זה דבר חשוב אבל תסכימו איתי שללכת עיוור באמצע איילון בלילה כשחשוך רק כי ”אתה מאמין שיהיה בסדר” זה לא חכם. אם חשוב לנו להיות רלוונטים אנחנו צריכים להבין מה המתחרים שלנו עושים טוב ומה הם עושים רע, מה נכון ומה לא, האם הם הצליחו לייצר נתח שוק או לא ולמה. כל אלו שאלות חשובות. אז מה לבדוק בתכלס?

מי המתחרים העיקריים שלכם?

מה הם מציעים?

מהו הערך המוסף בהצעה שלהם?

איפה הם מוצאים את הלקוחות שלהם?

איך המתחרים שלכם משכנעים את הלקוחות שלהם לקנות?

מה נקודת התמחור שלהם מול שלכם?

באיזה ערוצי שיווק הם משתמשים?

הייתי ממליץ להפוך את זה לשיטה מוגדרת. לבדוק את תחרות אחת לX זמן כדי להשאר עם האצבע על הדופק.

הכר את הלקוחות שלך

האם אתם באמת יודעים מי הלקוחות שלכם? או שאתם משערים? כדאי לבדוק מי הלקוחות שלכם ולא, לא בשביל ללכת איתם לסרט אלא כדי להבין למי אתם חייבים לשווק ואת מי אתם צריכים לטרגט וממי צריך להתעלם. נסו לאפיין אותם בצורה הבאה:

מי הלקוחות האידאליים מבחינתכם?

מה המחיר שהם מוכנים לשלם עבור השירות/מוצר שלכם?

מה חשוב להם באמת? איזו תועלת הם מחפשים ?

מה המיקום הגיאוגרפי שלהם?

מה הרגלי הקניה שלהם?

ניתוח נתונים של הלקוחות שלכם יעזור לכם להבין את עלות ”קניית” הלקוח בתהליך הפרסום והבנה יותר טובה להתנהגות העתידית של הלקוחות שלכם. האם זאת קניה חד פעמית? האם הלקוחות ירכשו שוב ושוב? הכירו את הנתונים והשתמשו בהם כדי להבין טוב יותר את העסק שלכם.

אה כן, תדברו איתם! זה לא פחות חשוב לשאול את הלקוח על מה הוא חשב על החוויה? מה התועלות שקיבל? איך המחיר היה בעיניו? וכו.. פשוט תדברו עם הלקוחות שלכם כדי להבין אותם טוב יותר.

 

להשתפר להשתפר להשתפר

בואו ננפץ רגע מיתוס. אין דבר כזה כשרון מיוחד או נגיעה אלוהית שמביאה אדם להצלחה כלשהיא. יש רק סוד אחד כמוס(אבל ממש כמוס) עבודה,שיפור,עבודה,שיפור וחזרה על אותה התבנית כל הזמן.

כן, אולי יש מישהו יותר טוב מכם במשהו אבל תהיו בטוחים, אם תתמידו להשתפר בסוף תעקפו אותו(אלא אם כן הוא עקשן בדיוק כמוכם).  אין באמת סודות ותשכחו מאמירות של סבתא שלכם בקשר לגנטיקה. תייצרו ערך, תעבדו קשה בשביל להתקדם ולהשתפר, התמידו ושמרו על יושרה מקצועית והתוצאות יגיעו.

כמה דברים שחשוב לזכור:

עקבו אחרי הפעולות המצליחות של המתחרים שלכם, הרחיבו את הידע הזה ובצעו את אותן הפעולות שהם עושים כדי להצליח עם טוויסט או שיפור.

שפרו את הידע שלכם על הלקוחות שלכם, על המחירים בשוק שהם משלמים ועל ההתנהגות שלהם כדי תמיד להיות עם ההצעה בעלת הערך הגבוה ביותר.

שפרו את המוצרים שלכם, עשו אותם טובים ואטרקטיבים יותר כל הזמן כדי לייצר ערך.

שימו פוקוס על הדברים שעובדים טוב, תשכחו ממה שלא עובד.

יש לכם שאלות? תרגישו חופשי



התחל צ'אט
צריכים עזרה?
היי, אשמח לעזור
Powered by