fbpx

איך לצאת ממירוץ העכברים בשנת 2020

למעלה מ80% מהעסקים שנפתחים, נסגרים אחרי שנה. איך תמנעו מלהיות קורבן לסטטיסטיקה ואיך להתחיל עסק בלי להתרסק בתוך זמן קצר

בואו נודה בזה,

רוב האנשים לא אוהבים לבזבז את הזמן שלהם בלנסוע לעבודה, לעמוד בפקקים, לעבוד בשביל מישהו שלרב גם לא מעריך אתכם מספיק ולא משלם לכם מספיק כדי שתחיו באורך חיים שאתם מאחלים לעצמכם, ואז לנסוע חזרה, לעמוד שוב בפקקים וככה יום אחרי יום אחרי יום.. סיוט.

אין ספק שהעולם המודרני שלנו די דפוק. מצד אחד יש שפע של מוצרים ושירותים. שפע של אנשים, שפע של טכנולוגיה והעולם נהיה קטן הרבה יותר משנה לשנה, אבל מחירי המחייה טסים לשמיים ומנגד המשכורות והזדמנויות ההשתכרות נשארות אותו דבר או צונחות.

תתרגלו למושג חדש – עבדות מודרנית. 

אז יש לכם אייפון ואייפד ומכונית שקניתם במימון אבל אתם בקושי עומדים בתשלומים ומנסים לצלוח את מירוץ החיים. אבל בשביל מה? למה לחיות כדי לעבוד, לשרוד ולמות? זה נשמע נורא אבל זאת המציאות לרב האנשים בשנת 2020.

אתה נולד תינוקי חמודי, אתה גדל ומלמדים אותך שחשוב ללכת ללמוד ולעבוד במקצוע מכובד. אתה לומד ולוקח הלוואות כדי לשרוד. אתה מתחיל לעבוד רק כדי לסגור את החובות החדשים שנופלים עליך מכל הבא ליד. אם הצלחת לשרוד, מה השגת?

מה שאני רוצה להגיד הוא, אנשים מפחדים לעשות צעדים כדי לממש את העצמאות הכלכלית שלהם כי יש סיכון. אבל מנגד, הסיכוי הרבה יותר ורוד מחיים אפורים ללא תכלית.

”עדיף כשלון מפואר מחלומות במגירה”

אני לא מתיימר לתת לכם את המפתח להצלחה שלכם אבל אני מנסה לעודד אתכם בפוסט הזה לעשות את מה שאתם אוהבים ולממש את עצמכם. אז בואו נתחיל בקטן.

נתחיל ממה לא לעשות

אל תקחו קורסים של גורואים באינטרנט אם אין לכם כסף לממן אותם

אנשים שצמאים למשהו יהיו הרבה יותר מכוונים אמוציונלית להצעות מפתות. אל תמהרו לשלם אלפי שקלים לאנשים שילמדו אתכם איך להפוך למליונרים.  אני לא אומר שקורסים כאלה הם לא טובים או לא יובילו אתכם לשום מקום אבל זה לא המקום להתחיל ממנו.

אל תתחילו משהו שאין לכם עניין אמיתי בו

אם תשקיעו במה שאתם לא אוהבים התוצאות יראו כמו הכוונות ההתחלתיות שלהם, לא משהו. להתחיל עסק חדש זאת חוויה וגם הרפתקאה לא פשוטה. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא לגלות בתהליך שההרפתקאה לא מעניינת אתכם מספיק כדי לדחוף קדימה.

אל תחפשו שותפים אם אין בהם צורך

הרבה יזמים מחפשים להם שותפים בתחילת המסע העסקי, הרבה פעמים בגלל הפחד מהאתגר או הרצון ”לעשות ולהצליח ביחד”. הבעיה ? שותפים זה כמו חתונה, תתחתנו רק כשמישהו משלים אתכם באמת. אם אתם אנשי שטח והשותף הוא איש שיווק מדהים, אחלה. אבל אם שתיכם או שלושתכם לא יודעים מה הערך שלכם(שזה רב השותפויות) זה לא יחזיק מים. ויותר גרוע, יגדע אחלה של חברות.

אל תחפשו כסף קל

כסף קל מגיע אחרי הרבה עבודה והשקעה, אין כסף קל מהתחלה, אף פעם.

אל תקפצו על כל רעיון כי הוא נשמע לכם מגניב

תשקיעו את הזמן שלכם בלסנן רעיונות, יתרונות מול חסרונות בכל האספקטים, תתיעצו עם חברים ואנשים רנדומליים לפני שתתחילו לזוז.

מה כן לעשות

תעשו רק את מה שיש לכם תשוקה אליו

עסק בהגדרה זה מציאת פתרונות לבעיות כל הזמן. בעיות יהיו, אוהו כמה שיהיו. אבל אם יש לכם תשוקה למה שאתם עושים אתם לא תאבדו את המוטיבציה לפתור את הבעיות האלה.

תייצרו ערך ותפתרו בעיה

מזה עסק בכלל? מי צריך אותו אם לא הלקוח שאליו אתם מכוונים. שירות או מוצר נולדים מתוך המטרה לפתור בעיה, וכשהבעיה מספיק כואבת והפתרון מספיק טוב העסק משגשג. קחו לדוגמא את אובר או גט טקסי – הבעיה? עד אז בשביל להזמין מונית היית צריך להתקשר לתחנת מוניות ולקוות שמישהו יגיע בחצי השעה הקרובה או לעמוד כמו טרמפיסט באמצע הרחוב ולקוות שמונית תראה אותך. הפתרון? אפליקציה שמזהה את כל המוניות הקרובות אליך ומנתבת אותן למיקום המדוייק שלך תוך דקות.  שתי החברות האלה יצרו גם פתרון לבעיה כואבת וגם נתנו ערך מדהים, תשאפו להיות כאלה גם אם המוצר שלכם הוא פלאפל.

תעשו ולידציה

לחשוב שעליתם על האובר הבא זה לא מספיק. קודם כל, תתיעצו עם כל מי שנקלע בדרככם. אל תפחדו לשתף את הרעיון שלכם, להפך, הפיצו אותו. הרבה יזמים חושבים שאם מישהו ישמע את הרעיון שלהם הוא ירוץ לעשות אותו. קודם כל, ב99.9% זה לא יקרה. ושנית, גם אם כן, אז מה? רעיון לא שווה כלום. מה ששוה זה הביצוע. מה אתם חושבים? שאם באתם עם רעיון מבריק והעסק משגשג תשארו לבד בשטח? צי’ק צ’אק ויש לכם מתחרים, ככה שאל תהיו מונעים מהפחד הזה, הוא פשוט לא רציונלי ברב המולחט של המקרים.

תכינו שאלון מסודר, תתשאלו אנשים שיכולים להיות לקוחות עתידיים שלכם ותנסו למכור להם כאילו המוצר או השירות כבר קיימים עכשיו. קחו את זה צעד קדימה, תבנו אתר אינטרנט ונסו לפרסם את השירות כאילו הוא קיים כדי לראות מה ההיענות. אולי זה נשמע לכם קצת קשה לביצוע אבל המציאות היא שרב הרעיונות לא מוצאים את השוק הנכון וחבל שתשקיעו כ”כ הרבה מאמצים לקדם משהו שלא יזוז לשום מקום.

תתחילו קטן

אחד הפרמטרים שקוברים את רב העסקים הוא הוצאות מופרזות ובלתי מתוכננות. כל עסק הוא פגיע בתחילת דרכו לכן אל תמהרו להוציא כסף על שיווק, פרסום או הוצאות נלוות גדולות. תעבדו לפי מודל רזה וקטן. אל תגייסו עובדים לפני שאתם נחנקים מעבודה(במידה וזה אפשרי) ואל תשלמו כסף לאנשי מקצוע אם אתם יכולים להסתדר בעצמכם. מה שלא תעשו, אל תדבקו בעמדה של ”יהיה בסדר” בעתיד, תגרמו להווה להיות מספיק טוב.

תשקיעו בללמוד

כל מקצוע, כל ענף וכל נישה מלאים באינפורמציה. אל תדלגו על זה. תחקרו ותלמדו הכל, הצלחות וכשלונות, מתחרים ושוק, מחירים ותמחורים, אסטרטגיה ושיווק. תגיעו עם ארסנל כמה שיותר גדול וסיכויי ההצלחה שלכם יגדלו. הדבר האחרון שאתם רוצים זה לגלות שאתם לא יודעים משהו קריטי ועוד מלא דברים קטנים כשאתם כבר באויר ויש לכם הוצאות.

מסקנה ותובנות

ללכת אחרי החלומות שלנו זה בדיוק ההפך ממה שמנסים להאכיל אותנו מהיום שנולדנו, לפחות לרובינו. מפחידים אותנו שאם ננסה ללכת אחרי החלומות שלנו נהפוך לחסרי כל ונאבד את המקום שלנו בחברה. המערכת ניזונה מעובדים אפורים שחיים את מירוץ העכברים, חיים כדי למות ולא להפגע בדרך. אם אתם אמיצים מספיק כדי לעשות שינוי בחיים שלכם תעשו את זה חכם ולכו על זה בכל הכח. אל תפחדו מכשלונות, הם בטוח יבואו גם ככה. אל תפחדו מאנשים שיגידו לכם שהשתגעתם, הם פשוט מפחדים באותה המידה או שכבר ויתרו על החלומות שלהם. כך או כך, האמינו בעצמכם ותעבדו חכם.

שימו לכם תמונה אחת בראש שתלווה אתכם, דמיינו איך יראו החיים שלכם כשאתם חופשיים, עושים את מה שאתם אוהבים וכותבים את ההיסטוריה שלכם במו ידיכם.

יש לכם שאלות? תרגישו חופשי



התחל צ'אט
צריכים עזרה?
היי, אשמח לעזור
Powered by